Ready for take-off!

14 oktober 2018 - Düsseldorf, Duitsland

Zondag was het dan zover. We zijn om 21.15u vanaf Dusseldorf vertrokken. Dan zou je denken, hmm overdag heb je nog tijd om eea te doen. In de praktijk ziet het er zo uit: koffer open, kledingstuk eruit, koffer dicht, koffer open, ander kledingstuk erin, koffer dicht, en repeat! Met andere woorden: ik ben de hele dag bezig geweest om mijn koffer uit te pakken en weer opnieuw in te pakken. We zijn fijn door de ouders van Tim op het vliegveld afgezet waarna we konden aansluiten in de rij om in te checken. Later bleek dat we zelf ook al hadden kunnen inchecken, maar ja we hadden dus geen tijd (genomen) om de reisinformatie goed door te lezen. Anyway, midden in de nacht overstappen op Dubai, hup ander vliegtuig in en uiteindelijk rond half 2 lokale tijd Sri Lanka (Nederlandse tijd: 11 uur 's morgens) waren we gearriveerd op het vliegveld van Colombo.

Koffers van de band gehaald, helaas een klein scheurtje in mijn koffer, we moeten maar even kijken of mijn koffer deze reis gaat overleven, maar dat is van later zorg. Daarna de lokale munt gepind (rupee of roepie, wisselkoers: 1 euro  = ongeveer 190 roepies), ergo: 40.000 roepies rijker vonden we onze chauffeur met Mr. Tim van den Oord op het bord. Er was ook een lokale agent van onze reisorganisatie (Fox) aanwezig. Deze heette ons welkom door een bloemenslinger om onze nekken te hangen (ik wilde het al afslaan, ik dacht begint dat nu al met opdringerige verkopers!?!), een pakje drinken, een mobieltje met lokale simkaart (dit keer was het Tim, die dit wilde afslaan; die dacht dat hij ons een mobieltje wilde verkopen) zodat we contact kunnen opnemen met reisorganisatie indien nodig en de reisinformatie.

Uiteindelijk kwamen we in het hotel (Pegasus Reef Hotel in Hendala) aan, echt hondsmoe!! Ik had wel wat hazeslaapjes in het vliegtuig gedaan, maar ondanks dat het juist makkelijker zou moeten zijn om wakker te blijven (in Sri Lanka is het 3,5 uur later dan in Nederland), zijn we allebei toch nog even een uurtje gaan slapen voor het eten. 's Middags hebben we nog even lekker gezwomen bij het hotel. Eten 's avonds was echt super: uitgebreid buffet en we hebben zelfs dingen gegeten waarvan we nu nog niet weten wat het zijn.

De reis is begonnen!

-xoxo- San en Tim